Przedmiotowy system oceniania

 INFORMATYKA

Przedmiotowy system oceniania został skonstruowany w oparciu o następujące dokumenty: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ j z dnia 03. 08. 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych, Wewnątrzszkolny System Oceniania obowiązujący w Szkole Podstawowej nr 20 w Gdańsku, Podstawę programową z informatyki.

  1. Przedmiotem oceniania są:
  • wiedza i umiejętności, oraz wykorzystywanie własnych możliwości,
  • wiadomości i umiejętności ucznia wynikające z podstawy programowej nauczania informatyki, oraz wymagań programu nauczania,
  • wiadomości i umiejętności jakie nabył uczeń w trakcie samodzielnej działalności informatycznej poza szkołą,
  • wysiłek wkładany przez ucznia,
  • aktywność i systematyczność,
  • samodzielne prace ucznia,
  • umiejętność pracy w zespole.

 

  1. Metody i formy oceniania.

 Ocenie podlegają:

  • prace kontrolne - sprawdziany praktyczne i teoretyczne,
  • prace pisemne lub test sprawdzający z działu programowego (również testy on-line),
  • kartkówki z 2-3 ostatnich tematów,
  • wypowiedzi ustne: odpowiedzi, dyskusja, rozmowa, zdefiniowanie, wyliczanie itp.,
  • samodzielna praca ucznia na lekcji: ćwiczenia praktyczne z wykorzystaniem komputera, wykonywanie poleceń, staranność wykonywania prac, samodzielność w pracy, efektywność wykorzystania czasu pracy, aktywność i zaangażowanie podczas zajęć, stosunek ucznia do przedmiotu, stopień biegłości w posługiwaniu się sprzętem i oprogramowaniem (widoczny postęp).
  • praca w grupie,
  • wyznaczone prace domowe,
  • aktywność i przygotowanie do zajęć- nagradzane „plusami” (6 plusów- ocena celująca), przy ich braku uczeń otrzymuje „minus” (3 minusy- ocena niedostateczna),
  • udział w konkursach, olimpiadach przedmiotowych oraz różnorodnych projektach edukacyjnych związanych bezpośrednio z informatyką,
  • prezentacje multimedialne, referaty itp. (przygotowane również na lekcje z innych przedmiotów albo związane z projektami oraz wydarzeniami w szkole),
  • zadania dodatkowe (nieobowiązkowe)- tematyka uzgodniona wcześniej z nauczycielem.

 

  1. W przypadku nieobecności ucznia na zajęcia nauczyciel ustala sposób i termin wykonania „zaległej” pracy.
  2. Szczegółowe kryteria poszczególnych ocen zawarte są w WSO.
  3. Tryb wystawiania oceny okresowej i rocznej znajduje się w WSO.
  4. Ocena okresowa (roczna) nie jest  średnią arytmetyczną uzyskanych ocen cząstkowych.
  5. Oceny z ćwiczeń wykonywanych na lekcji mają decydujący wpływ na ocenę okresową (roczną), a oceny z prac dodatkowych i innych form aktywności ucznia wpływają na podwyższenie oceny.
  6. Ocenę roczną wystawia się na podstawie ocen uzyskanych w ciągu całego roku.
  7. Nauczyciel informuje uczniów o wymaganiach i kryteriach oceniania, pomaga w samodzielnym planowaniu rozwoju (wskazuje sukcesy lub braki oraz sposoby rozwoju lub pokonania trudności), motywuje do dalszej pracy.
  8. Wszystkie sprawy sporne, nie ujęte w PSO będą rozstrzygane zgodnie z WSO oraz rozporządzeniem MEN.